Szakdolgozati témalehetőségek

Szakdolgozati témalehetőségek

A szakdolgozati témaválasztás előtt feltétlenül tekintse meg az ITT LETÖLTHETŐ dokumentumot és kérjük, hogy szakdolgozati témaként csak olyan témakört válasszon, amelyik az ön által választott szak szakmódszertani, pedagógiai, pszichológiai vagy diszciplináris kutatása. Diszciplináris témájú szakdolgozat esetén a dolgozat kiegészül egy olyan elemmel, amely bemutatja annak kapcsolódását a tanári tevékenységhez.

SZAKDOLGOZAT/DIPLOMAMUNKA TÉMALEHETŐSÉGEK 2025. TAVASZ
 

Bekényi Ádám testnevelő tanár Atlétika alapmozgásainak megjelenése különböző sportágakban
Atlétikai futások alternatív oktatása
Atlétikai dobások alterbónatív oktatása
Atlétikai ugrások alternaetív okatatása

Béki Piroska

egyetemi adjunktus Havas sportok helye, szerepe az iskolai oktatásban.
Gender kérdések az iskolai nevelésben és/vagy testnevelés órán
Beszkid Attila egyetemi tanársegéd Testnevelés státusza a különböző tantárgyak tükrében
A kézilabda megvalósulása testnevelés óra keretein belül
Tanárok szerepe a tehetséggondozásban 
Bodnár Ilona  egyetemi adjunktus Gyermekjogi szemlélet beemelése az iskolai testnevelésbe
Kisebbségi csoportok társadalmi integrációjának segítése az iskolai sport által
Közösségépítés, társadalmi kohézió támogatása az iskolai sporttevékenységekkel 
Cseh Gábor testnevelő tanár A sportszerűség társadalmi jelentőségének megjelenése a testnevelés órákon 
Az élsport sportszerűség szemléletének hatása a testnevelés órák gyakorlatára
A sportszerűség szerepe a testnevelés pedagógiájában
Az iskolai úszásoktatás pedagógiája
A rekreációs tankönyvek pedagógiája
Iskolai sporttáborok szervezése, a közösség fejlesztés pedagógiája
Dibusz István testnevelő tanár A snowboard sport alapvető technikai elemeinek oktatási lehetőségei az iskolai testnevelésben
A kerékpározás oktatásának lehetőségei az iskolai testnevelésben
A labdarúgás technikaii és taktikai elemeinek oktatása a kisjátékok segítségével testnevelés órán
Dömötör Ágnes mestertanár Röplabda oktatásának kihívásai a testnevelés órán
Differenciálás a röplabda oktatásában
A röplabda technika oktatásának legújabb módszerei
Győrik Győző egyetemi tanársegéd Küzdősportok újszerű megjelenése a 21. századi testnevelésben.
Kovács Katalin egyetemi docens Sportjátékok taktika-centrikus oktatásának vizsgálata testnevelés órán
Osztálymenedzsment kihívásai az iskolai testnevelésben
Természetes mozgások és játékcentrikus oktatás kapcsolatának vizsgálata
Lehmann László  Mestertanár Az iskolai testnevelés és sport jogi szabályozása
Az iskolai testnevelés tartalmi (sportszakmai) szabályozása
A testnevelő mint sportvezető
Lovas Dóra testnevelő tanár A páros tenisz taktikai elemei a testnevelés oktatásában
A természetes mozgások megjelenése a tenisz technikájában
Mészáros Zsófia egyetemi adjunktus Különböző iskolás korú csoportok testösszetétel és/vagy motorikus teljesítményvizsgálata
Különböző összetételű, iskolás korú csoportok táplálkozási szokásainak összehasonlítása
Különböző összetételű, iskolás korú csoportok táplálkozástani ismereteinek vizsgálata
Nagy-Horváth Szilvia testnevelő tanár Kosárlabda oktatása különböző korosztályokban 
Sportjátékok a rekreáció tükrében
Játék szerepe a gyógytestnevelésben
Kosárlabda mozgásanyagának adaptációja a gyógytestnevelésben 
Tabi Norbert egyetemi adjunktus Napjaink társadalmi jelenségeinek (pl. rasszizmus, gender, identitás, stb.) vizsgálata az iskolai testnevelésben
Tamás-Szora Lóránd egyetemi tanársegéd A tornasport hatása a gyerekek mozgáskoordinációjára és motoros képességeikre
A gimnasztika szerepe az iskolai testnevelésben
A testnevelés tantárgy és a digitális eszközök kapcsolata
Tornóczky Gusztáv  egyetemi adjunktus Fizikai aktivitás / sportolás és jóllét (well-being) összefüggései az iskoláskorúak körében (7 - 18 év)
Jógázás iskoláskorban (7 - 18 év), alkalmazási lehetőségek iskolai keretek között, összefüggései az egészséggel / jólléttel
Relaxáció végzése és egészség / jóllét összefüggései iskoláskorban (7 - 18 év), alkalmazási lehetőségek a korosztály számára
Spiritualitás iskoláskorúak (7 - 18 év) és testnevelők körében és annak összefüggései a jólléttel / mentális egészséggel