Szakdolgozati témalehetőségek
Szakdolgozati témalehetőségek
A szakdolgozati témaválasztás előtt feltétlenül tekintse meg az ITT LETÖLTHETŐ dokumentumot és kérjük, hogy szakdolgozati témaként csak olyan témakört válasszon, amelyik az ön által választott szak szakmódszertani, pedagógiai, pszichológiai vagy diszciplináris kutatása. Diszciplináris témájú szakdolgozat esetén a dolgozat kiegészül egy olyan elemmel, amely bemutatja annak kapcsolódását a tanári tevékenységhez.
SZAKDOLGOZAT/DIPLOMAMUNKA TÉMALEHETŐSÉGEK 2025. TAVASZ
Bekényi Ádám | testnevelő tanár | Atlétika alapmozgásainak megjelenése különböző sportágakban |
Atlétikai futások alternatív oktatása | ||
Atlétikai dobások alterbónatív oktatása | ||
Atlétikai ugrások alternaetív okatatása | ||
Béki Piroska |
egyetemi adjunktus | Havas sportok helye, szerepe az iskolai oktatásban. |
Gender kérdések az iskolai nevelésben és/vagy testnevelés órán | ||
Beszkid Attila | egyetemi tanársegéd | Testnevelés státusza a különböző tantárgyak tükrében |
A kézilabda megvalósulása testnevelés óra keretein belül | ||
Tanárok szerepe a tehetséggondozásban | ||
Bodnár Ilona | egyetemi adjunktus | Gyermekjogi szemlélet beemelése az iskolai testnevelésbe |
Kisebbségi csoportok társadalmi integrációjának segítése az iskolai sport által | ||
Közösségépítés, társadalmi kohézió támogatása az iskolai sporttevékenységekkel | ||
Cseh Gábor | testnevelő tanár | A sportszerűség társadalmi jelentőségének megjelenése a testnevelés órákon |
Az élsport sportszerűség szemléletének hatása a testnevelés órák gyakorlatára | ||
A sportszerűség szerepe a testnevelés pedagógiájában | ||
Az iskolai úszásoktatás pedagógiája | ||
A rekreációs tankönyvek pedagógiája | ||
Iskolai sporttáborok szervezése, a közösség fejlesztés pedagógiája | ||
Dibusz István | testnevelő tanár | A snowboard sport alapvető technikai elemeinek oktatási lehetőségei az iskolai testnevelésben A kerékpározás oktatásának lehetőségei az iskolai testnevelésben A labdarúgás technikaii és taktikai elemeinek oktatása a kisjátékok segítségével testnevelés órán |
Dömötör Ágnes | mestertanár | Röplabda oktatásának kihívásai a testnevelés órán |
Differenciálás a röplabda oktatásában | ||
A röplabda technika oktatásának legújabb módszerei | ||
Győrik Győző | egyetemi tanársegéd | Küzdősportok újszerű megjelenése a 21. századi testnevelésben. |
Kovács Katalin | egyetemi docens | Sportjátékok taktika-centrikus oktatásának vizsgálata testnevelés órán |
Osztálymenedzsment kihívásai az iskolai testnevelésben | ||
Természetes mozgások és játékcentrikus oktatás kapcsolatának vizsgálata | ||
Lehmann László | Mestertanár | Az iskolai testnevelés és sport jogi szabályozása |
Az iskolai testnevelés tartalmi (sportszakmai) szabályozása | ||
A testnevelő mint sportvezető | ||
Lovas Dóra | testnevelő tanár | A páros tenisz taktikai elemei a testnevelés oktatásában |
A természetes mozgások megjelenése a tenisz technikájában | ||
Mészáros Zsófia | egyetemi adjunktus | Különböző iskolás korú csoportok testösszetétel és/vagy motorikus teljesítményvizsgálata |
Különböző összetételű, iskolás korú csoportok táplálkozási szokásainak összehasonlítása | ||
Különböző összetételű, iskolás korú csoportok táplálkozástani ismereteinek vizsgálata | ||
Nagy-Horváth Szilvia | testnevelő tanár | Kosárlabda oktatása különböző korosztályokban |
Sportjátékok a rekreáció tükrében | ||
Játék szerepe a gyógytestnevelésben | ||
Kosárlabda mozgásanyagának adaptációja a gyógytestnevelésben | ||
Tabi Norbert | egyetemi adjunktus | Napjaink társadalmi jelenségeinek (pl. rasszizmus, gender, identitás, stb.) vizsgálata az iskolai testnevelésben |
Tamás-Szora Lóránd | egyetemi tanársegéd | A tornasport hatása a gyerekek mozgáskoordinációjára és motoros képességeikre |
A gimnasztika szerepe az iskolai testnevelésben | ||
A testnevelés tantárgy és a digitális eszközök kapcsolata | ||
Tornóczky Gusztáv | egyetemi adjunktus | Fizikai aktivitás / sportolás és jóllét (well-being) összefüggései az iskoláskorúak körében (7 - 18 év) |
Jógázás iskoláskorban (7 - 18 év), alkalmazási lehetőségek iskolai keretek között, összefüggései az egészséggel / jólléttel | ||
Relaxáció végzése és egészség / jóllét összefüggései iskoláskorban (7 - 18 év), alkalmazási lehetőségek a korosztály számára | ||
Spiritualitás iskoláskorúak (7 - 18 év) és testnevelők körében és annak összefüggései a jólléttel / mentális egészséggel |