A TANULÁS-TANÍTÁS FOLYAMATÁNAK SPORT(OS) SAJÁTOSSÁGAI TANULMÁNYKÖTET (2023)

2023.05.10.
A TANULÁS-TANÍTÁS FOLYAMATÁNAK SPORT(OS) SAJÁTOSSÁGAI TANULMÁNYKÖTET (2023)

„A tanulás-tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból” címmel jelent meg az ELTE PPK Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézetének újabb tanulmánykötete, amelyet Dr. habil. Gősi Zsuzsanna és Dr. Magyar Márton szerkesztett.

Az Akadémiai Kiadó gondozásában megjelent kiadvány elérhető a mersz.hu-n ide kattintva. (https://mersz.hu/dokumentum/m1075atfssn__1/) DOI: 10.1556/9789634549079

 

Dr. Bárdos György, emeritus professor bevezető gondolatai a kötet kapcsán:

„Az ELTE Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézete évek óta jelentet meg szakkönyveket, amelyek a sporttudomány aktuális kérdéseire keresik a választ.

A mostani kötet címe sokat elárul a tartalomról: „A tanulás–tanítás folyamatának sajátosságai sport(os) nézőpontból” – azaz a hangsúly ebben a kiadványban elsősorban kifejezetten az oktatás tapasztalataira helyeződött. Egészen új módszerek (mint a MIP-NPET mentorprogram), területek (mint a női labdarúgás edzői munkája) és kritikus időszakot megélő szervezeti formák (kosárlabda-akadémiák), illetve a speciális edzőképzés alkotják a kötet témáit. Fontos kiegészítőként jelenik meg a mozgásterápia gyógyító alkalmazása, továbbá a pandémia hatása a szponzorációra.

A szerzők, akik többségében az ELTE oktatói, nagyon alapos munkát végeztek. Az adott témakör elméleti és gyakorlati oldalát is bemutatták, és kifejezetten hasznos következtetésekre jutottak.

Melegen ajánljuk ezt a kötetet a sportok, különösen a sportoktatás iránt érdeklődőknek, illetve mindazoknak, akiket a sport különböző aspektusai érdekelnek.”

 

A tanulmányokat lektorálta: Prof. em. Dr. Bárdos György, Dr. Faragó Beatrix, Dr. habil. Gősi Zsuzsanna, Dr. Kassay Lili, Dr. Kovács Katalin és Dr. Magyar Márton

 

Tartalomjegyzék:

Némethné Tóth Orsolya, H. Ekler Judit, Koltai Miklós, Pachner Orsolya: A tanulók kreativitásának változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-NPET) eredményeként (5–22. oldal)

Koltai Miklós, Némethné Tóth Orsolya, Pachner Orsolya, H. Ekler Judit: A tanulók megküzdési stratégiáinak változása pályakezdő testnevelő tanárok módszertani mentorprogramjának (MIP-NPET) eredményeként (23-43. oldal)

Enikő Tóth, Judit H. Ekler, László Tóth: Career motivation research of physical education students (44–81. oldal)

Móczik Alexandra Cintia, Patakiné Bősze Júlia: Elméleti alapok a női labdarúgás lehetséges motivációs tényezőinek vizsgálatához (82–101. oldal)

Lukács Anikó, Gősi Zsuzsanna: Az MKOSZ által akkreditált kosárlabda-akadémiák és az államilag elismert sportakadémiák rendszere (102–116. oldal)

Laczkó Anna, Mayer Krisztina: Koordinációs képességek felmérése és a célzott mozgásterápia hatékonyságának vizsgálata alkoholbetegek körében (117–123. oldal)

Zsembery Norbert Ákos, Gősi Zsuzsanna: A pandémia hatása a Magyar Labdarúgó-szövetség szponzorációs bevételeire (124–135. oldal)

 

A sorozat eddig megjelent kötetei:

 

Hamarosan megjelenik a sorozat legújabb kötete is Képzési, nevelési és gazdasági kérdések a sportban, rekreációban, amelyben a tanulmányok tovább boncolgatják a sport és rekreáció világában a formális és nem-formális tanulás-tanulási folyamat sajátosságait, valamint aktuális gazdasági kérdéseket fognak körbejárni.

A tanulás-tanítás folyamata

A tanulás-tanítás folyamata

0

/

0

0

/

0